کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی آنلاین
<-BlogAbout->,کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی
لحضات خوشی را برای شما از بازدید سایتمان آرزومندیم
 جایگاه تبلیغات شما  جایگاه تبلیغات شما

وب سرویس ارسال پیامک چیست؟

 

شما هم اگر صاحب سایت یا مدیر یک فروشگاه اینترنتی هستید می‌توانید از وب‌سرویس‌های پنل‌های پیامک استفاده کنید. طرز کار وب‌سرویس ارسال پیامک بسیار ساده است. به این شکل که مشتری وارد سایت شما شده، عملیات ثبت نام و تکمیل اطلاعات (نام، شماره تلفن، آدرس) را انجام می‌دهد و این اطلاعات به طور خودکار در سامانه پیامکی شما ثبت می‌شوند. از این‌جا به بعد کارها بر عهدۀ وب‌سرویس سامانه پیامک است. وب سرویس به طور خودکار به شماره موبایل مشتری اس ام اس ارسال می‌کند و هر آنچه که لازم باشد از کد فعالسازی ثبت نام گرفته تا رسید ثبت سفارش را در اختیار او قرار می‌دهد.

ابتدا به تعریف کوتاهی از وب سرویس می پردازیم و در ادامه راه های اتصال به وب سرویس (زبان برنامه نویسی، پلاگین و افزونه ها) و کاربردهای دیگر وب سرویس را بررسی می نماییم.

وب سرویس چیست؟

وب سرویس‌ها، برنامه‌هایی هستند که تحت وب قابل دسترسی می‌باشند و از طریق پروتکل‌های استانداری به انتقال و مبادله دیتا با سایر برنامه‌های کاربردی می پردازد.

وب سرویس تحت وب یا ای پی آی ، برای برنامه نویسان و طراحان وب سایت کاربرد بسیاری دارد و آنها را قادر می سازد تا با استفاده از سرویس های تحت وب مکث اس ام اس ، بتوانند پیامک های خود را با استفاده از خط خریداری شده به آسانی ارسال و دریافت نمایند.

اما وب سرویس در ملی پیامک این سرویس به شما اجازه میدهد وب سایت یا نرم افزار خود را از طریق چند خط کدنویسی به سامانه متصل کرده و اقدام به ارسال، دریافت پیامک های خود از  این طریق نمایید.

چرا از وب سرویس استفاده کنیم؟

با استفاده از وب سرویس این امکان برای شما وجود دارد که یک ارتباط هوشمند و دو طرفه با کاربران وب سایت یا نرم افزار خود برقرار کنید.

به این ترتیب سیستم شما با توجه به نیاز می‌تواند از طریق سامانه پیامک ارسال کند، پیامک های دریافتی را از سامانه تحویل گیرد و تحلیل نماید، یا حتی به مدیریت پیامک‌های قبلی بپردازد.

روش های اتصال به وب سرویس

  • زبان برنامه نویسی:

شما با استفاده از هر زبان برنامه نویسی میتوانید با وب سرویس ارتباط برقرار کنید که سامانه ملی پیامک از زبان های رایج مانند  #C، PHP، Delphi، VB.net  و #c، Linuxshell پشتیبانی میکند.

وب سرویس

یکی از بهترین وب‌سرویس‌های سامانه پیامکی، متعلق به سامانه پیامک ملی پیامک است. شما میتوانید با دو روش REST و SOAP  به سامانه ملی پیامک متصل شوید.

  1. REST: یک سبک معماری و رویکردی برای ارائه سرویس‌ها وAPI های عمومی روی بستر اینترنت با استفاده از پروتکلHTTP  می باشد. REST روی دسترسی به منابع آدرس‌دار با یک رابط ثابت متمرکز شده است (یعنی اینکه هر منبعی دارای URL مشخص و واحدی است).

رابط ارائه شده از این جهت ثابت است که از معماری Restful برای طراحی آن استفاده میشود. در این نوع از طراحی، از عملیات موجود در خود HTTP مانند: POST، GET، PUT، DELETE بهره برداری می‌شود.

روی سرویس ملی‌پیامک با معماری REST، عملیات موجود در HTTP به صورت GET تعریف شده است که با استفاده از یک URL می‌توانید پیامک ارسال کنید.

در سرویس ملی پیامک برای تمامی درخواست هایی که صرفا برای ارسال پیامک می‌باشد نه سایر امور REST میتواند گزینه مناسبی باشد و برای اتصال اپلیکیشن‌ها به دلیل سرعت بهتر میتوانید از REST استفاده کنید.

  1. SOAP: یک پروتکل انتقال پیام می‌باشد که به برنامه‌های درحال اجرا بر روی سیستم‌های مجزا اجازۀ تعامل و تبادل پیام را میدهد. در SOAP فرمت پیام‌ها XML است و پیام ساختار مخصوص خود را دارد.

تمامی امور پیامکی از قبیل ارسال پیامک، ارسال پیامک زمان‌دار، ارسال پیامک صوتی، دریافت وضعیت ارسال (delivey)، دریافت، تغییر موجودی حساب، حذف پیامک، مشاهده پیام‌های ارسالی و دریافتی، کار با تیکت، اضافه کردن کاربر و عملیات کاربری، ایجاد شاخه و کار با عملیات مربوط به آن و… روی SOAP قابل دسترسی هستند.

برای استفاده از SOAP نیاز است که فقط برنامه‌تان را از طریق آدرس‌هایی که داخل مستندات ملی پیامک درج شده‌اند به وب سرویس متصل کنید.

  • پلاگین و افزونه ها: اهمیت اتصال به وب سرویس به حدی زیاد است که تمامی CMSها (سیستم‌های مدیریت محتوا) نیز این قابلیت را ایجاد کرده‌اند تا ماژول‌ها یا افزونه‌های پیامکی بر روی آن متصل شوند.

حال میخواهم پلاگین، افزونه و یا ماژول‌هایی که در ملی پیامک پشتیبانی میشوند را نام ببریم:

  1. پلاگین وردپرس+ووکامرس (WordPress+Woocommerce)
  2. افزونه جوملا (Joomla)
  3. ماژولWHMCS
  4. ماژول پرستاشاپ(Prestashop)
  5. ماژول فریرشارژ (Virtual Freer)
  6. ماژول اپن کارت (Opencart)
  7. پلاگین RSFrom
  8. افزونه Smsnewsletter
  9. ماژول توماتو کارت (Tomatocart)
  10. ماژول مجنتو(Magneto)
  11. افزونه مای بی بی(MyBB)
  12. افزونه PHP Nuke
  13. افزونه دیتالایف انجین (DataLife Engine
  14. افزونه دروپال (Droupal)
  15. افزونه شیرترانیکس(Sharetronix)

کاربرد وب‌ سرویس و API در پنل اس‌ام‌اس چیست؟

بدون شک وب سرویس پیامکی بسته به نوع کسب و کار شما، کاربردهای مختلف بسیاری می‌تواند داشته باشد. از جمله:

  • تائید حساب کاربری

وب‌سرویس به شما کمک می‌کند تا شما حساب‌های کاربری وب‌سایت یا نرم‌افزارهای خود را ارتقاء ببخشید. پس از جایگذاری کدهای لازم، کاربر شما پس از ثبت‌ نام و تکمیل اطلاعات لازم، پیامکی حاوی کد فعال‌سازی دریافت می‌نماید که انحصاری بوده و امنیت کسب‌وکار و نرم‌افزار شما را به‌طور چشم‌گیری ارتقاء می‌دهد.

  • اطلاع‌رسانی

وب‌سرویس این امکان را دارد که به ‌صورت خودکار ارسال کالا را به مشتریان خود اطلاع دهد. فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید و می‌خواهید مشتری را از مراحل ثبت سفارش تا تحویل کالا آگاه سازید؛ به این صورت که مشتری شما لحظه‌ای که کالا موردنظر را ثبت و خریداری کرده است میخواهد مطمئن شود که درخواست او به دست شما رسیده، تراکنش مالی به‌درستی انجام شده و همچنین از زمان دریافت کالایش باخبر شود، تمامی این مراحل را را می‌توانید به سامانه وب‌سرویس پیامک واگذار کنید و خیالتان از بابت آن راحت باشد.

  • سیستم‌های مالی و حسابداری

پیامک‌ خدماتی تراکنش‌های مالی که پس از هر تراکنش از طرف بانک برای شما ارسال می‌شود به‌راحتی از طریق چند خط کد نویسی و جایگذاری درست آن در برنامه‌ها انجام میشود که یکی دیگر از کاربردهای وب‌سرویس در پنل‌های پیامکی می‌باشد.

شما به‌راحتی می‌توانید از طریق پنل پیامکی و اتصال از طریق API به سیستم‌های مالی خود، تراکنش‌ها را به انتخاب خود به اشخاص و شماره‌های موردنظر ارسال نمایید.

 

منبع

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 5:42
بازدید : 497
برچسب‌ها :

نحوه ساخت سایت حرفه‌ای که در گوگل بالا بیاید

نحوه ساخت سایت حرفه‌ای که در گوگل بالا بیاید

تا همین چند وقت پیش وب سایت را تنها به افراد خاصی پیشنهاد می‌کردیم. مثلا فلان شرکت برای اینکه خودش را معرفی کند؛ فلان کلینیک دندان پزشکی برای نوبت دهی آنلاین؛ یا فردی که قصد فروش آنلاین یک محصول خاص را داشت. 

اما الان وضع فرق کرده است. معمولا هر تخصصی داشته باشید؛ سایت به دردتان می‌خورد. کم‌ترین استفاده‌ای که می‌توانید از آن ببرید، داشتن یک رزومه در اینترنت است. البته هدف شما احتمالا این است که بیشترین استفاده را از سایت ببرید و حتی آن را به منبع درآمدی برای خودتان تبدیل کنید. 

 

برای ساخت و مدیریت سایت چه مهارت‌هایی باید بلد باشم؟ 

وقتی راجع به ساخت سایت با افراد صحبت می کنم، از شروع کردن می‌ترسند. چون تجربه کار با سایت را نداشته‌اند. سال‌ها در کسب‌و‌کار سنتی مشغول بوده‌اند. صحبت از ساخت و مدیریت سایت که می شود، دست و پایشان می لرزد. حق هم دارند؛ چون فکر می کنند، ساخت سایت هنوز مثل چند سال پیش کار سخت و پیچیده ای است. 

ترس و نگرانی را کنار بگذارید و شروع کنید. ساخت و مدیریت سایت نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد. حتی اگر قبلا هیج تجربه ای هم نداشته باشید، باز می توانید سایت داشته باشید. استفاده از سایت ساز، ساده ترین روش ساخت سایت است؛ چون با کمک آن نیاز به هیچ دانش فنی و حتی یک خط کدنویسی هم ندارید. همه چیز آماده است.

فقط باید بلد باشید چگونه بفروشید، که آن را هم با مطالعه و گرفتن مشاوره یاد می‌گیرید. 

 

راه‌اندازی سایت چه مراحلی دارد؟

وقتی می‌گوییم هر کسی، با کمترین مهارت می‌تواند یک سایت داشته باشد، حتما روش‌های ساده‌ای برای ساخت سایت وجود دارد. مثلا یکی از ساده‌ترین روش‌های ساخت سایت، استفاده از سایت ساز است. اگر از سایت ساز استفاده کنید درگیر هیچ کدام از کارهایی مانند خرید هاست و دامنه، خرید و نصب افزونه و ویرایش زمان‌بر سایت نمی‌شوید.

هر چیزی برای سایت نیاز داشته باشید، یک جا در اختیار دارید. از هر قالب و افزونه‌ای که بخواهید، می‌توانید بدون صرف هزینه اضافی استفاده کنید. یک نمونه از این سایت سازها، پرتال است، که اتفاقا حرفه‌ای‌ترین سایت ساز ایرانی است. برای اینکه باورتان شود، تا 7 روز فرصت دارید، رایگان از آن استفاده کنید. 

برای اینکه کامل یاد بگیرید، همین الان با من شروع کنید: 

  1. یک سایت آزمایشی در پرتال ایجاد کنید. 
  2. برای سایت‌تان یک قالب انتخاب کنید. 
  3. هر محصول یا محتوایی که دارید را در سایت بگذارید. 
  4. اگر مطمئن شدید، یکی از بسته‌ها را فعال کنید؛ بعد از آن می‌توانید دامنه مخصوص خودتان را ثبت کنید. 

 

چگونه بازدید سایت را بالا ببرم؟

بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید و کم کم محتوا در آن گذاشتید، به دنبال این می‌افتید که برای سایت بازدید بگیرید. البته تا یادم نرفته این را بگویم، که افزایش بازدید سایت به تنهایی کافی نیست. مثل فروشگاهی که روی ویترین نوشته “فروش همه اجناس با 70 درصد تخفیف”. وارد آن که می شوی، می بینی فقط روی یکی دو محصول، تخفیف دارد؛ آن هم حداکثر 50 درصد!

ممکن است فروشگاه پر شود از مشتری. اما آیا همگی به خریدار هم تبدیل می شوند؟ قطعا نه. تازه شاید دیگر هم به آن فروشگاه سر نزنید. سایت هم دقیقا همینطور است. اگر دست‌تان خالی باشد کاربر را از دست داده اید. پس قبل از اینکه کاربر را به سایت دعوت کنید، مطمئن باشید که خیلی زود آن را ترک نمی‌کند.

به هر حال برای بالا بردن بازدید سایت تان این چند نکته جواب می‌دهد:

  • روی سئوی سایت کار کنید.
  • سرعت سایت را بهینه کنید.
  • در کنار سایت از شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید.
  • سایت تان حتما ریسپانسیو باشد؛ در هر دستگاهی به خوبی قابل نمایش باشد.
  • محتوای با کیفیت در سایت منتشر کنید.
  • بعد از مدتی، تبلیغات هدفمند انجام دهید. 

 

می‌خواهم سایتم در گوگل بالا بیاید

وقتی سایت شما در گوگل بالا می آید، دیگران شما را پیدا می کنند. مثلا کاربر عبارت «فروش مبلمان» را جستجو می کند. سایت شما یکی از نتایج بالای گوگل است. به احتمال زیاد روی همان کلیک کرده و وارد سایت می شود. شما هم همین را می خواهید دیگر؟

یکی از راه های بالا آمدن سایت در گوگل، سئوی آن است. این چند نکته سئوی سایت‌تان را بهبود می‌دهد: 

  • تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید؛ سپس روی کلمات مناسب کار کنید. (باید بدانید افراد چه عبارت هایی را در حوزه شما جستجو می کنند تا روی همان ها کار کنید)
  • در صفحات سایت به جز محتوای متنی از انواع دیگر محتوا مثلا ویدیو و عکس هم استفاده کنید
  • لینک سازی داخلی سایت را به خوبی انجام دهید. (با لینک دهی مناسب در سایت کاربر را در سایت بچرخانید تا نیازش برطرف شود)
  • سرعت سایت را بهینه کنید. (اگر صفحات سایت دیر لود شود کاربر ممکن است سایت را ترک کند)
  • سایت تان را ریسپانسیو طراحی کنید. (حتما می دانید که الان اغلب افراد با گوشی موبایل خود در سایت ها می چرخند)
  • محتوای باکیفیت در سایت منتشر کنید. (مثلا اگر سایت فروشگاهی دارید، توضیحات کاملی از محصول بگذارید)

 

هزینه ساخت سایت چقدر است؟

اگر به شما بگویند برای راه اندازی یک مغازه در گوشه ای از شهر بیش از 50 میلیون تومان پول نیاز دارید، تعجب نمی کنید. اما صحبت از راه اندازی سایت که می شود، نسبت به هزینۀ آن حساس می شوید. 

منبع مطلب

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 0:32
بازدید : 338
برچسب‌ها :

تبلیغات گوگل چیست و چگونه به رشد کسب و کارتان کمک می کند؟

اگر به تازگی وارد دنیای بازاریابی دیجیتال شده اید، خوش آمدید. راستی چه چیزی باعث شد این قدر دیر تصمیم به استفاده از تبلیغات در گوگل بگیرید؟
بازاریابی دیجیتال میدان جنگ جدیدی است که در آن جنگ برندها (علامت های تجاری) برقرار است.
روزهایی که آگهی های بازرگانی تلوزیونی، بیلبوردها و تبلیغات (بی کلام) روزنامه ها، موثر ترین راه برای شناخت یک محصول بود دیگر گذشته است.

همه‌ی این تبلیغات در حال حاضر به صورت آنلاین صورت می گیرد، و این چیز خوبیست!

تبلیغات آنلاین به ما فرصتی داده است تا پیام های تبلیغاتی را به سمت نقاطی که تبلیغات در آن ها بسیار موثر است هدف گیری کنیم.

تبلیغات گوگل در نتایج جستجوی گوگل، شبکه نمایش، یوتیوب، گوگل پلی و دیگر سرویس‌های آن، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای از تبلیغات هدفمند را ایجاد کرده است که شما می توانید از پتانسیل کامل آن حداکثر استفاده را ببرید.

 

اما ممکن است بپرسید چرا گوگل؟

گوگل محبوب ترین و قدرتمند ترین موتور جستجو در این سیاره است. در مورد آن فکر کنید، هنگامی که شما مجبور به جستجو کردن در وب هستید، نمی گویید "دارم توی وب جستجو می‌کنم" بلکه می گویید "دارم گوگل می‌کنم."

تقریبا بازار جستجو در انحصار گوگل است. به طوری که از نام آن به عنوان فعل برای عمل مورد نظر جستجو استفاده می کنیم.

اگر شما در گوگل تبلیغات نمی کنید، فرصتی طلایی برای افزایش آگاهی از برندتان و جذب مشتری را از دست می دهید.

هزینه تبلیغات در گوگل توسط تبلیغ‌کنندگان و به صورت مزایده‌ای تعیین می‌شود. اما در برخی کلمات کلیدی که رقابت زیادی وجود دارد، هزینه کلیک بالا است. (رقابت بالا نشان می‌دهد که این نوع تبلیغات واقعا جواب می دهد!)

بنابراین، برای مشاهده ی موفقیت بالا در دنیای تبلیغات گوگل، شما واقعا باید طرف خودتان (تبلیغات گوگل ادز) را بشناسید.

این همان چیزیست که این مقاله به آن می پردازد.

 

اصلا تبلیغات گوگل چیست؟

ممکن است تا به حال در مورد تبلیغات گوگل، بیشتر نام رایج تر قبلی آن، یعنی Google AdWords را شنیده باشید. گوگل در اواسط سال 2018 تصمیم به تغییر نام سرویس تبلیغاتی خود گرفت و اکنون نام آنGoogle Ads  است.

گوگل ادز یک سرویس آنلاین است که به شما اجازه می دهد تا تبلیغات خود را که در موتور جستجوی گوگل یا شبکه نمایش (Display Network) به نمایش بگذارید.

تبلیغات جستجوی گوگل مشابه نتایج جستجوی معمولی گوگل هستند و معمولا قبل از نتایج اصلی ظاهر می شوند.

این روش در مقابل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) که در آن بازگشت سرمایه می تواند تا شش ماه به طول بیانجامد، یک راه عالی برای نتیجه گیری سریع است.
این به این معنا نیست که بگوییم SEO بد است. SEO هنوز هم بخش مهمی از دنیای بازاریابی دیجیتال است. اما اینکه تبلیغات گوگل سریعتر نتیجه می دهد، چیز دیگریست!
در صفحه نتایج جستجوی گوگل، شما می توانید بفهمید که کدام نتایج مربوط به نتایج ارگانیک جستجو هستند و کدام تبلیغات گوگل هستند؟ چرا که تبلیغات با یک مربع سبز کوچک که داخل آن عبارت "آگهی"  نوشته شده است مشخص می‌شود.

تبلیغات بنری گوگل به منظور جلب توجه کاربران و پیوند دادن آنها به یک صفحه یا وب سایت که در آن امکان جذب مشتری وجود دارد، ایجاد می‌شوند.

تبلیغات بنری هم در سرویس‌های خود گوگل و هم از طریق شبکه ی نمایش گسترده  ((Google Display Network نمایش داده می‌شود. شبکه نمایش گوگل شامل میلیون ها وب سایت است که موافقت کرده اند تا تبلیغات گوگل را در صفحات خود بر اساس رفتارهای خرید و جستجوی بازدید کنندگان سایت، نمایش دهند.
 

تبلیغات جستجوی گوگل

شبکه‌ی جستجوی گوگل متداول ترین نوع آگهی های Google Ads است و از جمله سرویس های آن است که بیشتر با آن در ارتباط است.

تبلیغات جستجوی گوگل بر اساس یک مدل پرداخت کلیکی روی تبلیغات کار می کند، به این معنی که تبلیغ کنندگان به ازای هر بار کلیک مشتری احتمالی بر روی آگهی خود پول پرداخت می کنند.

اگر هدف کمپین شما اطلاع رسانی باشد، آگهی ها نیز می توانند به گونه ای تنظیم شوند که پرداخت به ازای هر بازخورد صورت گیرد.

مصرف کنندگان کلید واژه ای را در گوگل جستجو می کنند و پس از آن تبلیغات مربوطه بر اساس آنچه که آنها به دنبال آن می گشتند، نشان داده می شود.

آگهی های جستجوی گوگل براساس قیمت پیشنهادی شما در مقایسه با رقبا نشان داده می شود. اما این همه ی آن چیزی نیست که در این فرایند وجود دارد.

 

گوگل در هنگام تعیین ترتیب (رتبه آگهی‌ها) چندین عامل را در نظر می گیرد. مبلغ پیشنهادی برای تبلیغات که توسط تبلیغ کننده مشخص می‌شود، مهم است، اما مرتبط بودن آگهی مورد نظر به همراه کیفیت آن نیز نقش مهمی دارد.

کیفیت صفحه ی فرود و مرتبط بودن، عوامل مهمی هستند که به شما امکان می دهد در صدر نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید.

مهم است که اطمینان حاصل کنید که شما برای کلیک های نامرتبط پول نمی دهید.
خوشبختانه، در گوگل ادز به خوبی می تواند پیشرفت کمپین‌های تبلیغاتی خود را دنبال کنید.

از طریق سیستم گزارش گوگل ادز، می توانید ببینید که چند نفر آگهی را دیده اند، چند نفر روی آن آگهی کلیک کرده اند و چه تعداد از این کلیک ها با استقبال مشتری برای خرید مواجه شده اند.
این امر به شما کمک می کند تا بودجه ی بازاریابی خود را به حداکثر برسانید.

تبلیغات در گوگل: رتبه اول را می‌خواهم! چگونه گوگل مکان تبلیغ را تعیین می کند؟

همانطور که گفته شد، مبلغ پیشنهادی که شما به ازای هر کلیک پرداخت می کنید در تبلیغات گوگل مهم است. درک این مفهوم، نسبتا ساده است. با توجه به اینکه کلیک های نامعتبر برای شما سودی ندارد، گوگل این کلیک‌ها را می‌باید و هزینه‌ای به ازای آنها از شما کسر نمی‌کند.

استراتژی های قیمت‌گذاری مختلفی در گوگل ادز وجود دارد که می توان از آنها برای به حداکثر رساندن بازگشت هزینه ی تبلیغات یا هزینه ی کلیکی تنظیم کرد. تبلیغ کنندگان همچنین می توانند یک استراتژی قیمت گذاری خودکار را برای به حداکثر رساندن کانورشن ها (تبدیل بازدیدکنندگان سایت به لید یا مشتری) تنظیم کنند.

هنگام قیمت گذاری طبق کلمات کلیدی، مبالغ پیشنهادی مختلفی روی واژگان متفاوت اعمال می شود. همه ی این ها به اینکه چه کلمات کلیدی بیشتر ارزش دارند، ختم می‌شود. واژگان با ارزش تر، پیشنهادات بالاتری را دریافت می کنند. این نیز یک مفهوم ساده است.

گوگل دارای ابزاری به نام کیورد پلنر (Google Keyword Planner) است که پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهد و همچنین به شما می گوید که این واژه چقدر مقرون به صرفه و رقابتی است. اما برای اینکه بتوانید پیشنهاد قیمت موثرتری داشته باشید، نیاز به استراتژی بیشتری خواهید داشت.

قوانین خودکار را می توانید از طریق داشبورد تبلیغات آگهی (Google Ads) خود تنظیم کنید که به شما اجازه می دهد محتوای خود را به طور موثر بهینه سازی کنید.

 

 

امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز چیست؟

 

امتیاز کیفیت (Quality Score) معیاری است که توسط گوگل جهت تعیین مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ برای کاربر استفاده می‌شود. موارد تاثیرگذار بر کوالیتی اسکور عبارتند از: نرخ کلیک یا CTR (نسبت کلیک به نمایش تبلیغ)، مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغ و تجربه کاربر از صفحه فرود. امتیاز کیفیت عددی بین 1 تا 10 است و هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد بهتر است و باعث بهبود جایگاه تبلیغات و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

رتبه تبلیغ (Ad position) در گوگل چیست؟

رتبه تبلیغ در گوگل به جایگاه تبلیغ در صفحه نتایج گوگل اطلاق می‌شود. این رتبه بر اساس حداکثر هزینه پیشنهادی برای هر کلیک و امتیاز کیفیت تعیین می‌شود. میانگین رتبه تبلیغات نمایش داده شده شما در گوگل ادوردز به صورت Avg Position نمایش داده می‌شود.

رابطه امتیاز کیفیت و CPC:

امتیاز کیفیت و CPC از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ چرا که این دو معیار، در کنار هم موقعیت تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل را مشخص می‌کنند.

شبکه نمایش گوگل یا Google Display Network چیست؟

شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) یا به اختصار GDN یک شبکه بسیار بزرگ از سایت‌هایی است که به گوگل اجازه می‌دهند، تبلیغات افراد را در آن قرار دهد. Display Network به شما کمک می‌کند به بیش از 90 درصد از کل کاربران اینترنت دسترسی داشته باشید. هزینه هر کلیک در شبکه نمایش معمولا ارزان‌تر از شبکه جستجو است و البته نرخ کلیک نیز معمولا کمتر است.

گروه تبلیغاتی یا ادگروپ (AdGroup) چیست؟

برای دسته بندی کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود می‌توانید آنها را در کمپین‌ها و ادگروپ‌های متفاوت قرار دهید. در صورتی که کمپین‌های گوگل ادوردز خود را با ساختار قوی ایجاد کنید، احتمال افزایش کوالیتی اسکور کلمات کلیدی شما بیشتر خواهد بود. به یاد داشته باشید که نباید تمامی کلمات کلیدی خودتان را در یک ادگروپ قرار دهید. آنها را با توجه به نوع کلمات کلیدی، دسته‌بندی محصولات یا خدمات و اهدافی که در زمینه تبلیغات دارید در ادگروپ‌های مختلف سازماندهی کنید.

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 5:39
بازدید : 369
برچسب‌ها :

معرفی شغل پستچی

1. آشنایی با شغل پستچی

اگر بخواهیم شغل پستچی را به طور مختصر بیان کنیم در واقع مرتب کردن نامه ها و کالا های پستی جهت تحویل در مسیر معین با وسیله نقلیه می باشد. پستچی در تمامی فصل های سال فعالیت می کند. هم چنین تمامی طول هفته به جز روزهای تعطیل به کار کردن مشغول هستند.

 

2. مهارت های لازم شغل پستچی

این افراد باید دقت و تمرکز داشته باشند تا بتوانند به حرف مردم توجه کامل داشته باشند. پرسیدن سئوال های مربوط و قطع نکردن صحبت دیگران در زمان مناسب.

یکی دیگر از مهارت هایی که یک پستچی باید داشته باشد مدیریت زمان است. بلکه بتواند در زمان و ساعت مشخص شده کالا و یا نامه مربوطه را به گیرنده برساند.

این افراد باید در مسیریابی قدرت خوبی داشته باشند. بلکه اگر در شهر های بزرگ کار می کنند با انتخاب مسیر کوتاه و درست بتوانند به گیرنده دست یابند. اگر در پیدا کردن مسیر و آدرس های مختلف در شهر تسلط نداشته باشند ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوند. به طور مثال با پیدا نکردن مسیر و از دست دادن زمان نتوانند تمام کالا های آن روز را به دست صاحبانشان برساند.

این افراد باید در خدمت رسانی به مردم علاقه داشته باشند و از این کار لذت ببرند. اگر به شغل خود علاقه ای نداشته باشند ممکن است به زودی خسته شوند و توانایی کار کردن با این شرایط را نداشته باشند. بنابراین بهتر است که قبل از انتخاب شغل با روحیات خود آشنایی کامل را پیدا کنید.

داشتن فهم مکتوب هم که برای خواندن آدرسها و اطلاعات درج شده بر روی نامه ها لازم و ضروری می باشد. حتی این افراد باید دقت زیادی در خواندن مطالب درج شده در سیستم مربوط و کالا را داشته باشند تا دچار اشتباهی نشوند.

داشتن درک اجتماعی در این شغل باعث می شود آگاه باشند از واکنش های دیگران و عکس العمل های مناسب را داشته باشند.

 

میخوای جدیدترین آگهی استخدام پستچی نزدیک به خودت رو ببینی؟ اینجا کلیک کن

 

3. توانمندی های شغل پستچی

توانایی تنظیم کنترل  کننده های یک خودرو به صورت سریع و با دفعات زیاد

توانایی شنیدن و درک جملات و نظرات گوینده

توانایی خواندن و نوشتن و درک اطلاعات

داشتن دقت و چابک بودن

توانایی دید جزئیات از نزدیک و مسئولیت پذیر بودن

وقت شناس و توانایی مدیریت زمان

توانایی حرکت سریع دست و بقیه اعضای بدن و سلامت کامل جسمانی

داشتن رابطه اجتماعی با مردم

علاقه داشتن به شغل خود

 

4. شرح کار پستچی

حضور در محیط باز و شرایط آب و هوایی مختلف از مهمترین شرایط کار پستچی می باشد. این افراد باید توانایی استفاده از وسایل نقلیه را داشته باشند و بتوانند از آن استفاده کنند.

دقت بالا و صحت زیاد در انجام شغل و کارهای مربوطه بسیار مهم است. باید با خواندن اطلاعات نوشته شده برای شما کالای پستی را به گیرنده مربوط برسانید. این شغل نیازمند سرعت داشتن و عکس العمل های سریع است تا به موقع و در زمان درست تحویل داده شود.

لازم به ذکر است که درآمد این افراد به صورت دولتی و از طرف سازمان مربوطه واریز می شود که در تمامی کشور مقدار یکسانی را دارد.

 

5. وظایف شغل پستچی

بسته بندی و مرتبط کردن نامه ها جهت تحویل به شخص مورد نظر

تحویل نامه ها یا بسته های بستی به محل سکونت یا شرکت های تجاری

انتخاب مسیر درست و یا معین شده برای انتقال بسته ها

گرفتن امضاء از مشتریان برای بسته های بیمه شده و سفارشی و گرفتن هزینه های مشخص شده در کار برگ

نگهداری از نامه مشتریان که در محل تحویل نیستند

ثبت تحویل نامه ها و یا ارسال مجدد آنها

مسئولیت پذیر بودن و امانت دار نسبت به کالاها و یا نامه هایی که به آن سپرده شده

حساس بودن به زمان و تحویل به موقع بسته های پستی و بدون تاخیر

 

6. شخصیت های مناسب شغل پستچی  

در واقع همه افراد با شخصیت های مختلف می توانند در شغل پستچی مشغول به کار شوند. بنابراین نمی شود معیین کرد که تنها افرادی که این ویژگی ها را دارا هستند قادر به انجام این شغل می باشند. پس احتمال موفقیت برای تمامی افراد در شغل پستچی وجود دارد. اما طبق آمار گرفته شده بیشتر شخصیت هایی که در این شغل فعالیت می کنند ویژگی های یکسانی دارند.

پس می توان گفت افرادی که دارای این ویژگی ها هستند احتمال علاقه داشتن به این شغل را بیشتر دارند. افرادی که عاشق خدمت رسانی به مردم با شرایط آب و هوایی مختلف هستند و دارای روحیه مسئولیت پذیری، مدیریت زمان، سواد کافی برای خواندن و نوشتن و … می باشند.

 

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 21:40
بازدید : 277
برچسب‌ها :

صفحات وب

درباره وب

ابر برچسب

    امکانات وب

    خبرنامه

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 90
    تعداد کل نظرات : 2